Ο
κλιματισμός θα ήταν αυτονόητος - αν μιλάμε για αυτοκίνητο. Τι γίνεται όμως αν
το όχημα είναι μια μοτοσυκλέτα; Ο,τι κι αν φορά ο αναβάτης, απέναντι στον
καύσωνα είναι ανίσχυρος, παίζοντας με τις αντοχές του σώματός του.
Κάτι τέτοιο σκέφτηκε και δοκίμασε κάποιος στην Αυστραλία. Αντιμετώπισε σε real
time ή εικονικά τις συνέπειες και αναζήτησε τρόπους για να ξεπεράσει τις
επικίνδυνες συνθήκες. Κατέληξε πως η καλύτερη άμυνα ήταν να δημιουργήσει ένα
ευνοϊκό μικροκλίμα γύρω από το σώμα του αναβάτη, απομονώνοντάς τον από το
εχθρικό περιβάλλον,Μετά από 3 χρόνια έρευνας και δοκιμών προέκυψε το φορητό σύστημα κλιματισμού EntroSys BikeAir. Το οποίο όχι μόνον δροσίζει το καλοκαίρι, αλλά και ζεσταίνει τον χειμώνα. Οπότε δεν απευθύνεται μόνον σε τρελούς μηχανοκίνητους «καμηλιέρηδες», αλλά σε κάθε μοτοσυκλετιστή που ταξιδεύει κάτω από έναν καυτό ήλιο (Αθήνα τον Ιούλιο μήπως;) ή στο καταχείμωνο μιας υπερβόρειας χώρας.
Το EntroSys BikeAir πωλείται ήδη στις ΗΠΑ και τώρα κάνει τα πρώτα εμπορικά της βήματα στην Ευρώπη, την Ιαπωνία και την Αυστραλία. Πρόκειται για ένα φορητό κλιματιστικό στο οποίο ο παραδοσιακός ενεργοβόρος συμπιεστής έχει αντικατασταθεί από κυκλώματα ανάλογα των διαστημοπλοίων.
Ο όγκος έχει ελαχιστοποιηθεί, τόσο που πλέον η συσκευή χωρά σε ένα σακκίδιο όχι μεγαλύτερο ενός συμβατικού tank-bag. Με τη διαφορά πως αυτό προσαρμόζεται στη σέλα του συνεπιβάτη ή τη σχάρα.
Το κλιματιστικό μέσω εύκαμπτου σωλήνα συνδέεται με ένα εσωτερικό γιλέκο που φορά ο μοτοσυκλετιστής κάτω από το κανονικό του τζάκετ. Μέσω του γιλέκου αυτού που διαθέτει ειδικά ανοίγματα και ωπές, κυκλοφορεί ο δροσερός ή θερμός αέρας γύρω από το άνω σώμα.
Διευκρίνηση: για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύστημα, απαιτείται να φορά ο αναβάτης ένα κανονικό τζάκετ μοτοσυκλέτας που να εφαρμόζει σωστά και σφιχτά.
Η κλιματιστική συσκευή τροφοδοτείται με ρεύμα από την μπαταρία και έχει ρυθμιζόμενη απόδοση, προσφέροντας τρία επίπεδα έντασης στη λειτουργία θέρμανσης, τρία στην ψύξης και τρια στην απλή λειτουργία του ανεμιστήρα.
Μαζί δίνεται και ένα ασύρματο τηλεχειριστήριο (σε μέγεθος σπιρτόκουτου) το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί σταθερά στο τιμόνι ή να μπει στο μπρελόκ των κλειδιών. Είναι αδιάβροχο και τα κουμπιά του είναι αρκετά μεγάλα, ώστε να ενεργοποιούνται και με γάντια.
Το βάρος του κλιματιστικού είναι μόλις 4,56 κιλά και χάρις στην προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία του απαιτεί λίγο -σχετικά- ρεύμα για να λειτουργήσει. Πέραν του ανεμιστήρα δεν υπάρχουν κινούμενα μέρη πράγμα που σημαίνει μεγάλη αξιοπιστία. Το σακκίδιο αφαιρείται εύκολα για τη μεταφορά της συσκευής από τον αναβάτη και διαθέτει αδιάβροχο κάλυμμα για την περίπτωση κατακλυσμού.
Σε περίπτωση πτώσης ο σωλήνας που συνδέει τον αναβάτη με το κλιματιστικό, αποσπάται αυτόματα. Έτσι δεν υπάρχει ο κίνδυνος να παρασυρθεί ο αναβάτης από τη μοτοσυκλέτα.
Είπαμε ότι η συσκευή δεν έχει μεγάλες ανάγκες σε ρεύμα, αλλά βέβαια δεν εννοούμε ότι μπορεί να τοποθετηθεί και σε ένα 125... Όμως οι μεσαίου και πάνω κυβισμού μοτοσυκλέτες είναι απόλυτα ικανές να την τροφοδοτήσουν με το ρεύμα που παράγουν. Η συσκευή έρχεται έτοιμη για εγκατάσταση και δεν χρειάζεται να επισκεφθείτε συνεργείο.
Η στάνταρ έκδοση του EntroSys BikeAir δεν σβήνει μαζί με τον κινητήρα, καθώς ο κατασκευαστής θεώρησε πως η σύνδεση του σχετικού κυκλώματος είναι πολύπλοκη. Για όσους θέλουν μπορούν να παραγγείλουν το σχετικό κιτ και να το τοποθετήσουν σε συνεργείο.
Προς το παρόν το EntroSys BikeAir είναι σχεδιασμένο για χρήση από έναν αναβάτη, όμως υπάρχουν σχέδια για ενα μοντέλο δύο ατόμων.
Πηγή:newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου