Τη
βεβαιότητα πως το Π.Ε.Π. Ηπείρου δεν θα επηρεαστεί από τις ανακατανομές
κονδυλίων στο ΕΣΠΑ και τα τομεακά προγράμματα των Υπουργείων, εξέφρασε
ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, με αφορμή σχετική ερώτηση. Μεταξύ άλλων τόνισε:
«Από πλευράς Υπουργείου γίνεται μια τεράστια προσπάθεια για να βρεθούν πόροι από το σημερινό ΕΣΠΑ για να γίνουν οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι. Αυτό θα έχει και επιπτώσεις, σε επίπεδο χώρας. Το δικό μας πρόγραμμα ωστόσο δεν επηρεάζεται, παρά το γεγονός ότι υπάρχει η πιθανότητα κάποια έργα από τα τομεακά προγράμματα του Υπουργείου Υποδομών να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Ηπείρου. Γνωρίζετε ότι είχαμε κάνει μια συμφωνία, ειδικά για το έργο Καρτέρι – Πάργα και για όλα τα άλλα που ήταν σε ειδικό καθεστώς με την ίδια έκπτωση, ήτοι η γέφυρα της Δέσπως και ο δρόμος Πλαταριάς. Αυτά παρότι αρχικά υπολογίζαμε ότι δεν θα μείνουν στο ΠΕΠ Ηπείρου, τώρα, όπως φαίνεται, θα μείνουν. Επίσης για μια άλλη φορά μας έχει ζητηθεί ορισμένα έργα του ΕΣΠΑ Ηπείρου να μεταφερθούν στα διασυνοριακά προγράμματα, στο πλαίσιο ανακατανομών και αναθεωρήσεων, ώστε η πατρίδα μας να εξασφαλίσει πόρους. Αυτό είναι προς θετική κατεύθυνση.
Το θέμα είναι πως οι αυτοκινητόδρομοι δεν θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2015, και θα αποτελέσουν έργα- «γέφυρες» για το επόμενο ΕΣΠΑ. Και εκεί βλέπω πως θα τεθεί ένα θέμα διάθεσης χρημάτων για τις υποδομές, με αποτέλεσμα να απαιτηθεί περισσότερη δουλειά από εμάς για να προχωρήσουμε έργα υποδομών. Ήδη έχουμε προετοιμάσει το έργο σύνδεσης των πέντε αρχαίων θεάτρων της Ηπείρου στο πλαίσιο της νέας Προγραμματικής Περιόδου. Σε αυτή την περίπτωση, εκτός από όλα τα άλλα, παράγεται και ένα έργο υποδομών, δηλαδή η αλλαγή διέλευσης της εθνικής οδού, ώστε να μη διέρχεται πλέον μέσα από τη Αρχαία Νικόπολη. Με αυτόν τον τρόπο, όταν δηλαδή, θα έχουμε πολλές συνέργειες μαζί, θα έχουμε έργα υποδομών».
«Από πλευράς Υπουργείου γίνεται μια τεράστια προσπάθεια για να βρεθούν πόροι από το σημερινό ΕΣΠΑ για να γίνουν οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι. Αυτό θα έχει και επιπτώσεις, σε επίπεδο χώρας. Το δικό μας πρόγραμμα ωστόσο δεν επηρεάζεται, παρά το γεγονός ότι υπάρχει η πιθανότητα κάποια έργα από τα τομεακά προγράμματα του Υπουργείου Υποδομών να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Ηπείρου. Γνωρίζετε ότι είχαμε κάνει μια συμφωνία, ειδικά για το έργο Καρτέρι – Πάργα και για όλα τα άλλα που ήταν σε ειδικό καθεστώς με την ίδια έκπτωση, ήτοι η γέφυρα της Δέσπως και ο δρόμος Πλαταριάς. Αυτά παρότι αρχικά υπολογίζαμε ότι δεν θα μείνουν στο ΠΕΠ Ηπείρου, τώρα, όπως φαίνεται, θα μείνουν. Επίσης για μια άλλη φορά μας έχει ζητηθεί ορισμένα έργα του ΕΣΠΑ Ηπείρου να μεταφερθούν στα διασυνοριακά προγράμματα, στο πλαίσιο ανακατανομών και αναθεωρήσεων, ώστε η πατρίδα μας να εξασφαλίσει πόρους. Αυτό είναι προς θετική κατεύθυνση.
Το θέμα είναι πως οι αυτοκινητόδρομοι δεν θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2015, και θα αποτελέσουν έργα- «γέφυρες» για το επόμενο ΕΣΠΑ. Και εκεί βλέπω πως θα τεθεί ένα θέμα διάθεσης χρημάτων για τις υποδομές, με αποτέλεσμα να απαιτηθεί περισσότερη δουλειά από εμάς για να προχωρήσουμε έργα υποδομών. Ήδη έχουμε προετοιμάσει το έργο σύνδεσης των πέντε αρχαίων θεάτρων της Ηπείρου στο πλαίσιο της νέας Προγραμματικής Περιόδου. Σε αυτή την περίπτωση, εκτός από όλα τα άλλα, παράγεται και ένα έργο υποδομών, δηλαδή η αλλαγή διέλευσης της εθνικής οδού, ώστε να μη διέρχεται πλέον μέσα από τη Αρχαία Νικόπολη. Με αυτόν τον τρόπο, όταν δηλαδή, θα έχουμε πολλές συνέργειες μαζί, θα έχουμε έργα υποδομών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου