«Νέοι επιχειρηματίες με φαντασία ίδρυσαν τα προηγούμενα έξι χρόνια περίπου 200.000 επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Αποδεικνύουν ότι η χώρα έχει οικονομικό μέλλον παρά την κρίση» σημειώνει αφιέρωμα της Frankfurter Rundschau σχετικά με τη νεανική επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.
Όπως αναμεταδίδει η Deutsche Welle, ο αρθρογράφος σημειώνει, «περίπου 575.000 ελληνικές επιχειρήσεις δεν επέζησαν της ύφεσης», ωστόσο ορισμένοι νέοι δεν δίστασαν να ιδρύσουν δικές τους επιχειρήσεις. Μεταξύ άλλων αναφέρεται το παράδειγμα του Νίκου Μωραϊτάκη και του Σπύρου Μαγιάτη, οι οποίοι ίδρυσαν την εταιρεία Workable το 2012, «στο απόγειο της κρίσης», όπως σχολιάζει ο αρθρογράφος και σημειώνει: «Οι δύο νεαροί Έλληνες άφησαν τις καλοπληρωμένες, σίγουρες δουλειές τους στην εταιρεία λογισμικού Upstream για να ιδρύσουν μία δική τους εταιρεία start up», με βασική επιχειρηματική ιδέα, όπως σημειώνεται, να φτιάξουν μία εφαρμογή που διευκολύνει μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη διαδικασία αιτήσεων εργασίας και σε ζητήματα προσωπικού ελλείψει αρμόδιου τμήματος.
Θαρραλέο βήμα
Ο αρθρογράφος σχολιάζει ότι το βήμα των δύο νεαρών ήταν «θαρραλέο, δεδομένης της ανεργίας σε ποσοστό 27%. Αλλά οι δύο Έλληνες δεν μετάνιωσαν την απόφαση», καθώς η εταιρεία βρήκε στο μεταξύ επενδυτές και σήμερα απασχολεί 18 συνεργάτες. Ο αρθρογράφος υπογραμμίζει ότι σχεδόν 18.000 επιχειρήσεις ιδρύθηκαν το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Όπως παρατηρεί, αυτό δείχνει ότι «ορισμένοι έλληνες επιχειρηματίες βλέπουν στην κρίση την ευκαιρία τους».
Ο Νίκος Μωραϊκής (36 ετών)
και ο Σπύρος Μαγιάτης (39 ετών) είναι οι εμπνευστές και οι δημιουργοί της
εταιρείας Workable. Η εταιρεία τους -που έχει κατασκευάσει ένα cloud εργαλείο
που βοηθάει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην επιλογή στελεχών- έχει πάνω από
300 πελάτες, αναπτύσσεται με ρυθμό 30% κάθε μήνα και, όπως δηλώνουν οι ίδιοι,
έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία τους. Φέτος επιλέχθηκε από τη Facebook για να
συμμετάσχει στο πρόγραμμα FbStart με σκοπό τη βοήθεια προς νέες startups και
έχει μπει στον παγκόσμιο χάρτη των HR Cloud εταιρειών. Πρόσφατα άντλησαν
κεφάλαια ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων, από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις σε
ελληνική startup.
Όπως αναφέρει το Fortune, οι
ιδρυτές της Workable, Νίκος Μωραϊτάκης και Σπύρος Μαγιάτης, παρατήρησαν πως
κανένα από τα εργαλεία που υποτίθεται πως βοηθούν μια εταιρεία να διαλέξει
χωρίς κόπο τα καλύτερα ανάμεσα στα εκατοντάδες βιογραφικά που δέχονται για μία
θέση, δεν κάνει ουσιαστικά αυτό για το οποίο προορίζεται. Έτσι δημιούργησαν ένα
SaaS το οποίο βοηθάει στη συλλογή, στην οργάνωση και στην επιλογή των καλύτερων
βιογραφικών που κατατίθενται στην εκάστοτε εταιρεία. Με αυτό τον τρόπο ο
υπεύθυνος ανθρώπινου δυναμικού κερδίζει χρόνο και δεν χάνει τους εργαζόμενους
που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν υπεραξία για την εταιρεία.
Από τον Σεπτέμβριο του 2012 όταν ξεκίνησε και
επισήμως η δραστηριοποίηση της Workable, τέθηκε ως στόχος η δημιουργία ενός εργαλείου
που μέσω Διαδικτύου θα έκανε ευκολότερη τη διαδικασία πρόσληψης εργαζομένων
στις μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Τον
Φεβρουάριο του 2013, η Workable ολοκλήρωσε τον αρχικό γύρο χρηματοδότησης
συνολικού ύψους 950.000 δολαρίων, όπου συμμετείχαν το OpenFund II, ένα από τα
Jeremie funds, και ιδιώτες επενδυτές, ενώ πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε ότι
άντλησε κεφάλαια ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων από τον δεύτερο γύρο χρηματοδότησης
της, όπου βασικός χρηματοδότης είναι η Greylock IL, ένα επενδυτικό fund με έδρα
το Ισραήλ και συνδεδεμένο με την Greylock Partners, ένα από τα σημαντικότερα
venture capital funds που δραστηριοποιείται στο χώρο των startups. Πρόκειται
στην ουσία για μια από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις που έχουν δοθεί ποτέ σε
ελληνικό startup.Τα πλεονεκτήματα
Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου προγράμματος είναι αφενός ο απλός τρόπος σχεδίασής του και το γεγονός ότι επιτρέπει τη δημοσίευση μίας αγγελίας αυτόματα στις μεγαλύτερες online υπηρεσίες δημοσίευσης αγγελιών. Για να συνδεθεί κανείς αρκεί να χρησιμοποιήσει το λογαριασμό που έχει στο LinkedIn. Το Workable θα διαβάσει από εκεί τα προσωπικά στοιχεία του ενδιαφερόμενου (ονοματεπώνυμο, τίτλος, όνομα εταιρείας κλπ), καθώς και αυτά της εταιρείας. Σε ότι αφορά τη δημιουργία ενός «job opening» απαιτείται η συμπλήρωση ελάχιστων πληροφοριών, ενώ η χρέωση γίνεται σε μηνιαία βάση ανάλογα με τον αριθμό των ανοικτών θέσεων εργασίας που έχει κάθε εταιρεία.
Επειτα από δύο χρόνια ενεργούς δραστηριοποίησης η Workable απασχολεί σήμερα 18 άτομα, εκ των οποίων 15 εργάζονται στην Αθήνα και 3 στο Λονδίνο και εξετάζει επέκταση στις Ηνωμένες Πολιτείες, περιοχή στην οποία βρίσκονται ήδη αρκετοί από τους πελάτες της.
Πηγή:iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου