Πρόταση
για ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΕΠΕΡΡΑΑ» για χρηματοδότηση του έργου
της μονάδας Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων (Α.Σ.Α.) καταθέτει η Περιφέρεια
Ηπείρου, μετά την -κατά πλειοψηφία- απόφαση που έλαβε το Περιφερειακό Συμβούλιο
στη χθεσινή συνεδρίαση του.
Το θέμα συζητήθηκε εκτός Ημερήσιας Διάταξης, λόγω των στενών χρονικών ορίων που υπάρχουν για την κατάθεση της πρότασης στην ανοιχτή πρόσκληση του ΕΠΕΡΡΑΑ για ένταξη και χρηματοδότηση της υλοποίησης Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων, καθότι αφορά άμεση αξιολόγηση.
Στόχος της Περιφερειακής Αρχής, όπως τόνισε στην εισήγησή της η κ. Τατιάνα Καλογιάννη, Αντιπεριφερειάρχης, αρμόδια για θέματα Περιβάλλοντος και Αναπτυξιακού Σχεδιασμού, είναι να χρηματοδοτηθεί το έργο με κοινοτικά κονδύλια στο ανώτατο δυνατό ποσοστό του 60%, ώστε να μειωθεί η οικονομική επιβάρυνση μελλοντικά των πολιτών της Ηπείρου για τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Η Αντιπεριφερειάρχης ανέφερε επίσης ότι παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία, ήδη έχει ολοκληρωθεί η Α’ φάση του Διαγωνισμού και ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης της Β.1. φάσης του (Ανταγωνιστικός Διάλογος). Πρόσθεσε ακόμη ότι η Περιφερειακή Αρχή ενεργεί με πλήρη διαφάνεια και σύμφωνα με την Εθνική και Ευρωπαϊκή Νομοθεσία σε όλες τις διαδικασίες που έχουν σχέση με τη Μονάδα Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων.
Στην παρέμβασή του ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια Ηπείρου είναι πρωτοπόρος και στην εν λόγω διαδικασία, από την οποία θα προκύψουν πολλαπλά οφέλη στην τοπική κοινωνία της Ηπείρου. Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του είπε ότι έγινε τεράστια επιστημονική προσπάθεια, αλλά και παρεμβάσεις με πρόσθετα έργα για να διορθωθούν τα κακώς κείμενα στους ΧΥΤΑ.
Περιφερειάρχης και Αντιπεριφερειάρχης τόνισαν ακόμη ότι δεν υπάρχει σήμερα εναλλακτικός τρόπος χρηματοδότησης του έργου, εκτός της μεθόδου ΣΔΙΤ. «Μπορεί να κατασκευαστεί μόνο με ΣΔΙΤ και με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ μέσω του ΕΠΕΡΡΑΑ», υπογράμμισε η κ. Τ. Καλογιάννη, ενώ ο κ. Αλεξ. Καχριμάνης, ανέφερε ότι όσα έργα καθώς και οι μονάδες επεξεργασίας αστικών στερεών αποβλήτων, που παράγουν έσοδα, μπορούν να κατασκευαστούν μόνο με ΣΔΙΤ και όχι με 100% ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση.
Το θέμα συζητήθηκε εκτός Ημερήσιας Διάταξης, λόγω των στενών χρονικών ορίων που υπάρχουν για την κατάθεση της πρότασης στην ανοιχτή πρόσκληση του ΕΠΕΡΡΑΑ για ένταξη και χρηματοδότηση της υλοποίησης Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων, καθότι αφορά άμεση αξιολόγηση.
Στόχος της Περιφερειακής Αρχής, όπως τόνισε στην εισήγησή της η κ. Τατιάνα Καλογιάννη, Αντιπεριφερειάρχης, αρμόδια για θέματα Περιβάλλοντος και Αναπτυξιακού Σχεδιασμού, είναι να χρηματοδοτηθεί το έργο με κοινοτικά κονδύλια στο ανώτατο δυνατό ποσοστό του 60%, ώστε να μειωθεί η οικονομική επιβάρυνση μελλοντικά των πολιτών της Ηπείρου για τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Η Αντιπεριφερειάρχης ανέφερε επίσης ότι παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία, ήδη έχει ολοκληρωθεί η Α’ φάση του Διαγωνισμού και ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης της Β.1. φάσης του (Ανταγωνιστικός Διάλογος). Πρόσθεσε ακόμη ότι η Περιφερειακή Αρχή ενεργεί με πλήρη διαφάνεια και σύμφωνα με την Εθνική και Ευρωπαϊκή Νομοθεσία σε όλες τις διαδικασίες που έχουν σχέση με τη Μονάδα Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων.
Στην παρέμβασή του ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια Ηπείρου είναι πρωτοπόρος και στην εν λόγω διαδικασία, από την οποία θα προκύψουν πολλαπλά οφέλη στην τοπική κοινωνία της Ηπείρου. Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του είπε ότι έγινε τεράστια επιστημονική προσπάθεια, αλλά και παρεμβάσεις με πρόσθετα έργα για να διορθωθούν τα κακώς κείμενα στους ΧΥΤΑ.
Περιφερειάρχης και Αντιπεριφερειάρχης τόνισαν ακόμη ότι δεν υπάρχει σήμερα εναλλακτικός τρόπος χρηματοδότησης του έργου, εκτός της μεθόδου ΣΔΙΤ. «Μπορεί να κατασκευαστεί μόνο με ΣΔΙΤ και με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ μέσω του ΕΠΕΡΡΑΑ», υπογράμμισε η κ. Τ. Καλογιάννη, ενώ ο κ. Αλεξ. Καχριμάνης, ανέφερε ότι όσα έργα καθώς και οι μονάδες επεξεργασίας αστικών στερεών αποβλήτων, που παράγουν έσοδα, μπορούν να κατασκευαστούν μόνο με ΣΔΙΤ και όχι με 100% ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου