Τις
τελευταίες εργασίες που απομένουν για τη συνολική παράδοση στην κυκλοφορία του
οδικού άξονα Καρτέρι – Πάργα, επιθεώρησε σήμερα ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ.
Αλέξανδρος Καχριμάνης, συνοδευόμενος από τους Αντιπεριφερειάρχες Π.Ε.
Θεσπρωτίας κ. Θ. Πιτούλη και Π.Ε. Πρέβεζας κ. Στρ. Ιωάννου, ενώ ταυτόχρονα
δόθηκαν στην κυκλοφορία άλλα πέντε χιλιόμετρα. Τα υπολειπόμενα - ενδιάμεσα- δύο
χιλιόμετρα, αναμένεται να δοθούν σε κυκλοφορία τις επόμενες πέντε – έξι ημέρες.
Τα πρώτα οκτώ χιλιόμετρα του οδικού άξονα, ως γνωστόν, έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία από τις αρχές Αυγούστου, παράλληλα δε με το κυρίως έργο η Περιφέρεια δια του ΕΣΠΑ, συνεισέφερε και στον πολιτιστικό τομέα, καθώς χρηματοδότησε και το κόστος προστασίας και ανάδειξης των αρχαιολογικών ευρημάτων που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια των εργασιών, ήτοι ένα συγκρότημα νερόμυλου ο οποίος αποτέλεσε την αιτία καθυστέρησης παράδοσης του έργου.
Σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, χαρακτήρισε το έργο «σημαία» για την Ήπειρο, προσθέτοντας, μεταξύ άλλων, και τα εξής: «Θέλω να συγχαρώ τους πάντες που συμμετείχαν σε αυτό το έργο. Πρώτα την ανάδοχο εταιρία η οποία είχε συνεχώς πλήρη συνεργασία με τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας και τη Διαχειριστική Αρχή, τους κατοίκους της περιοχής και την επιβλέπουσα υπηρεσία ΕΥΔΕΜ/ΕΔΕ. Είχαμε πει ότι το έργο θα είχε δοθεί μέχρι τις 13 Ιουλίου. Δυστυχώς άλλες συνθήκες, πέρα από τις δυνάμεις και τις δικές μας και της αναδόχου εταιρίας, οι οποίες οφείλονται στην ελληνική γραφειοκρατία, έφεραν το έργο πίσω. Μαζί με το δρόμο παραδόθηκε και ο μύλος με πέτρινη επένδυση. Χαιρόμαστε που στην τέταρτη προγραμματική περίοδο έγινε ένα χρήσιμο έργο στην περιοχή. Μετά από αυτό, μας ενδιαφέρει πολύ και έχουμε έτοιμες τις μελέτες από τη διακλάδωση της Πάργας μέχρι το Μεσοπόταμο και τη μελέτη του κόμβου της Λούτσας. Επιδίωξή μας είναι να ενταχθούν τα έργα αυτά άμεσα με την έναρξη της νέας προγραμματικής περιόδου το 2014».
Η γέφυρα της Δέσπως
Αναφορά έκανε ο Περιφερειάρχης και στο έργο της «γέφυρας της Δέσπως», (για το οποίο η ανάδοχος εταιρία του δρόμου Καρτέρι – Πάργα είχε το δικαίωμα προαίρεσης), απευθύνοντας έκκληση προς το αρμόδιο Υπουργείο να προχωρήσει τις διαδικασίες. «Έχουμε την αγωνία να ξεκινήσει το έργο. Το Υπουργείο πρέπει να εγκρίνει τον ανακεφαλαιωτικό πίνακα που έχει παρουσιαστεί εδώ και 4-5 μήνες από την ανάδοχο εταιρία. Η νέα μελέτη που εξετάσαμε με τη Διαχειριστική Αρχή, διαπιστώσαμε ότι είναι συμφέρουσα και καλύτερη από την αρχική μελέτη, οι εργασίες μπορούν να γίνουν χωρίς να κλείσει ο δρόμος και με λιγότερο από το αρχικό κόστος».
Αντίθετα με την προαίρεση για τη «γέφυρα της Δέσπως», η δεύτερη προαίρεση του ίδιου έργου (Καρτέρι –Πάργα), που αφορά το τμήμα Ηγουμενίτσα- Πλαταριά, δεν πρόκειται να υλοποιηθεί όπως εκτίμησε ο Περιφερειάρχης καθώς η σχετική προθεσμία λήγει την 1η Νοεμβρίου. «Δεν βλέπω η ανάδοχος εταιρία να ενδιαφέρεται για το τμήμα αυτό και ο λόγος είναι προφανής, αφού δεν έγινε η εγκατάσταση της στο λιμάνι Ηγουμενίτσας για το έργο της τρίτης φάσης, όπως ευελπιστούσε. Παρά τις πιέσεις τις δικές μας, δεν έχει πει το ναι», είπε.
Δηλώσεις έκαναν επίσης και οι δύο Αντιπεριφερειάρχες.
Ο κ. Θ. Πιτούλης (Π.Ε. Θεσπρωτίας), δήλωσε μεταξύ άλλων: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να περπατήσουμε το δεύτερο τμήμα που δόθηκε στην κυκλοφορία και θα είμαστε ακόμη καλύτερα όταν θα περπατήσουμε το δρόμο στο σύνολό του. Θεωρούμε ότι τέτοιες εταιρίες τιμούν την Ελλάδα με τα έργα που κατασκευάζει.
Ο κ. Στρ. Ιωάννου (Π.Ε. Πρέβεζας), από την πλευρά του, μεταξύ άλλων, δήλωσε: «Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο, από τα πιο σημαντικά που έχουν γίνει για την περιοχή μας. Θεωρώ ότι δημιουργεί μια γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση προς το Νομό μας, Εμείς συνεχίζουμε μετά την ολοκλήρωση αυτού του έργου, να διεκδικούμε την κατασκευή του τμήματος από Πάργα μέχρι Μεσοπόταμο- Γέφυρα Αχέροντα, μαζί με τον κόμβο της Λούτσας. Έχει τελειώσει η μελέτη και παραμένει το ζήτημα να βρεθεί χρηματοδότηση. Επιπλέον είναι σε εξέλιξη και η μελέτη από κόμβο Παραμυθιάς της Εγνατίας Οδού μέχρι το Μεσοπόταμο. Στόχος μας είναι να δημιουργηθεί ένα δίκτυο για το Νομό Πρέβεζας, μέσω του οποίου θα μπορέσει πραγματικά ο κάθε επισκέπτης και οι πολίτες όλης της Ηπείρου να έρχονται γρήγορα και με ασφαλή πρόσβαση.
Τα πρώτα οκτώ χιλιόμετρα του οδικού άξονα, ως γνωστόν, έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία από τις αρχές Αυγούστου, παράλληλα δε με το κυρίως έργο η Περιφέρεια δια του ΕΣΠΑ, συνεισέφερε και στον πολιτιστικό τομέα, καθώς χρηματοδότησε και το κόστος προστασίας και ανάδειξης των αρχαιολογικών ευρημάτων που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια των εργασιών, ήτοι ένα συγκρότημα νερόμυλου ο οποίος αποτέλεσε την αιτία καθυστέρησης παράδοσης του έργου.
Σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, χαρακτήρισε το έργο «σημαία» για την Ήπειρο, προσθέτοντας, μεταξύ άλλων, και τα εξής: «Θέλω να συγχαρώ τους πάντες που συμμετείχαν σε αυτό το έργο. Πρώτα την ανάδοχο εταιρία η οποία είχε συνεχώς πλήρη συνεργασία με τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας και τη Διαχειριστική Αρχή, τους κατοίκους της περιοχής και την επιβλέπουσα υπηρεσία ΕΥΔΕΜ/ΕΔΕ. Είχαμε πει ότι το έργο θα είχε δοθεί μέχρι τις 13 Ιουλίου. Δυστυχώς άλλες συνθήκες, πέρα από τις δυνάμεις και τις δικές μας και της αναδόχου εταιρίας, οι οποίες οφείλονται στην ελληνική γραφειοκρατία, έφεραν το έργο πίσω. Μαζί με το δρόμο παραδόθηκε και ο μύλος με πέτρινη επένδυση. Χαιρόμαστε που στην τέταρτη προγραμματική περίοδο έγινε ένα χρήσιμο έργο στην περιοχή. Μετά από αυτό, μας ενδιαφέρει πολύ και έχουμε έτοιμες τις μελέτες από τη διακλάδωση της Πάργας μέχρι το Μεσοπόταμο και τη μελέτη του κόμβου της Λούτσας. Επιδίωξή μας είναι να ενταχθούν τα έργα αυτά άμεσα με την έναρξη της νέας προγραμματικής περιόδου το 2014».
Η γέφυρα της Δέσπως
Αναφορά έκανε ο Περιφερειάρχης και στο έργο της «γέφυρας της Δέσπως», (για το οποίο η ανάδοχος εταιρία του δρόμου Καρτέρι – Πάργα είχε το δικαίωμα προαίρεσης), απευθύνοντας έκκληση προς το αρμόδιο Υπουργείο να προχωρήσει τις διαδικασίες. «Έχουμε την αγωνία να ξεκινήσει το έργο. Το Υπουργείο πρέπει να εγκρίνει τον ανακεφαλαιωτικό πίνακα που έχει παρουσιαστεί εδώ και 4-5 μήνες από την ανάδοχο εταιρία. Η νέα μελέτη που εξετάσαμε με τη Διαχειριστική Αρχή, διαπιστώσαμε ότι είναι συμφέρουσα και καλύτερη από την αρχική μελέτη, οι εργασίες μπορούν να γίνουν χωρίς να κλείσει ο δρόμος και με λιγότερο από το αρχικό κόστος».
Αντίθετα με την προαίρεση για τη «γέφυρα της Δέσπως», η δεύτερη προαίρεση του ίδιου έργου (Καρτέρι –Πάργα), που αφορά το τμήμα Ηγουμενίτσα- Πλαταριά, δεν πρόκειται να υλοποιηθεί όπως εκτίμησε ο Περιφερειάρχης καθώς η σχετική προθεσμία λήγει την 1η Νοεμβρίου. «Δεν βλέπω η ανάδοχος εταιρία να ενδιαφέρεται για το τμήμα αυτό και ο λόγος είναι προφανής, αφού δεν έγινε η εγκατάσταση της στο λιμάνι Ηγουμενίτσας για το έργο της τρίτης φάσης, όπως ευελπιστούσε. Παρά τις πιέσεις τις δικές μας, δεν έχει πει το ναι», είπε.
Δηλώσεις έκαναν επίσης και οι δύο Αντιπεριφερειάρχες.
Ο κ. Θ. Πιτούλης (Π.Ε. Θεσπρωτίας), δήλωσε μεταξύ άλλων: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να περπατήσουμε το δεύτερο τμήμα που δόθηκε στην κυκλοφορία και θα είμαστε ακόμη καλύτερα όταν θα περπατήσουμε το δρόμο στο σύνολό του. Θεωρούμε ότι τέτοιες εταιρίες τιμούν την Ελλάδα με τα έργα που κατασκευάζει.
Ο κ. Στρ. Ιωάννου (Π.Ε. Πρέβεζας), από την πλευρά του, μεταξύ άλλων, δήλωσε: «Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο, από τα πιο σημαντικά που έχουν γίνει για την περιοχή μας. Θεωρώ ότι δημιουργεί μια γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση προς το Νομό μας, Εμείς συνεχίζουμε μετά την ολοκλήρωση αυτού του έργου, να διεκδικούμε την κατασκευή του τμήματος από Πάργα μέχρι Μεσοπόταμο- Γέφυρα Αχέροντα, μαζί με τον κόμβο της Λούτσας. Έχει τελειώσει η μελέτη και παραμένει το ζήτημα να βρεθεί χρηματοδότηση. Επιπλέον είναι σε εξέλιξη και η μελέτη από κόμβο Παραμυθιάς της Εγνατίας Οδού μέχρι το Μεσοπόταμο. Στόχος μας είναι να δημιουργηθεί ένα δίκτυο για το Νομό Πρέβεζας, μέσω του οποίου θα μπορέσει πραγματικά ο κάθε επισκέπτης και οι πολίτες όλης της Ηπείρου να έρχονται γρήγορα και με ασφαλή πρόσβαση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου